Home » » Nasyid tidak relevan di zaman sekarang ?

Nasyid tidak relevan di zaman sekarang ?

cerita dia mula macamnie . tengah melantak nasi tadi picit2 remot astro adalah rancangan Hlive apa kata malaysia ? dekat tv 135 tak salah kot . ala hos dia aznil haji nawawi tu . tadi ada artis jemputan nazri raihan tu . kan kecoh pasal nazri raihan ni ada kutip derma untuk buka sekolah tahfiz tu . lepas tu ada short segmen diorang tanya dekat rakyat malaysia Releven lagi ke nasyid zaman sekarang nie ? adalah dalam dua tiga orang jawab . dan bagi aku jawapan tu sangat tak kena bagi aku . kebanyakkan jawab lebih kurang je macam muzik nasyid tu dah tak sesuai untuk zaman sekarang(bak kata abang tu tadi nasyid ni irama dia slow),lepastu nasyid bnyak ke arah keagamaan zaman sekarang remaja suka yang lebih rancak la apa la . lebih kurang mcm tu la setelah tu ayat depa ditolak tambah oleh aku .

bagi aku nasyid tu lagu dia memang tenang je bila dengar . best apa . slow je menusuk kalbu lirik pun takde la jiwang2 sangat pun . aku nie minat la jugak nasyid . haritu aku ada nyanyi lagu nasyid dekat anak buah aku . dia boleh tanya aku nyanyi lagu dari negara mana . haisshh rasa rindu zaman muda2 waktu nasyid meningkat naik , banyak lagu best dari hijjaz,unic,raihan,in-team,rabbani banyak lagilah . boleh menangis kalau dengar lagu nasyid nie betul .

sekarang nie radio pun jarang dah nak putar lagu nasyid . rancangan2 pun dah tak berapa nak ada . bagi la pendapat korang . korang rasa tak relevan dah ke nasyid zaman sekarang ?
Share this article :
Privacy Policy . Powered by Blogger.
 
Support : NUSANAGA | TUBEPANAS | MASTEMPLATE
Copyright © 1888. ATAS BAWAH MALAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Hasell Template
Proudly powered by Blogger